امام جمعه مشهد: امام رضا(ع) به ورزش مشهد توجه نمی کند تا وقتی نام ابومسلم هست :: باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان

وبگاه اطلاع رسانی

باشگاه فرهنگی ورزشی ابومسلم خراسان
۱۵ سال یار و همراه رسانه ای هواداران ابومسلمی

امام جمعه مشهد: امام رضا(ع) به ورزش مشهد توجه نمی کند تا وقتی نام ابومسلم هست

  • ۵۴۴
در دیدار امام جمعه مشهد با ورزشی‌های استان مطرح شد؛ امام رضا(ع) به ورزش مشهد توجه نمی کند تا وقتی نام ابومسلم هست / مخالفت آیت الله علم الهدی با نام باشگاه‌های ابومسلم و سیاه‌ جامگان... امام جمعه مشهد گفت : ابومسلم یک انسان جانی، بی باک و بی بند وبار بود که مایه ننگ اسلام است، آن وقت شما این باشگاه قدیمی را به عنوان سرسخت ترین دشمن امام رضا(ع) نامگذاری کردید! به گزارش تابناک خراسان رضوی ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در دیدار با مدیران تربیت‌بدنی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: 
من درجمع دوستان همیشه تذکر داده ام که در تربیت بدنی مشهد یک نقطه ضعف وجود دارد که اگر اصلاح  شود باشگاه ها و ورزش مشهد مورد توجه امام رضا قرار می گیرد، افزود: متاسفانه دوستان یکی از باشگاه های سابقه دار این شهر را به نام یکی از دشمنان سرسخت امام رضا(ع) نامگذاری کرده اند، ابومسلم یک انسان جانی، بی باک و بی بند وبار  بود که مایه ننگ اسلام است، آن وقت شما این باشگاه قدیمی را به عنوان سرسخت ترین دشمن امام رضا(ع) نامگذاری  کردید.
امام جمعه مشهد گفت: تا وقتی که چنین نامی است امام رضا به ورزش مشهد توجه نمی کند و مشهد در عرصه تربیت بدنی نیز پیشرفت نمی کند اما نکته دیگر این است که حالا یک تیم دیگر درست کردند و اسمش را گذاشتند سیاه جامگان که این نام لشکر ابومسلم بود.
وی خاطرنشان کرد: دوستان اگر این موضوع را قبول دارند این اسامی را تغییر دهند و ببیند ورزش خراسان رشد خواهد کرد یا نه.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد : نام وزارت ورزش و جوانان یک بار فرهنگی قابل توجهی را حمل می‌کند که امید است تا مورد توجه شما قرار گیرد.وی افزود: تربیت‌بدنی تا قبل از اینکه به  ورزش و جوانان نامیده شود به عنوان ورزیده شدن اندام و سلامتی جسم موضوعیت داشت اما وقتی به این نام نامگذاری شد به عنوان ابزاری برای تربیت روحی قرار گرفت و تنها مساله ورزیدگی و سلامت جسم به عنوان نقطه هدف در این نهاد مقدس نیست.
وی با طرح این پرسش که ما جسم سالم را برای چه می خواهیم، خاطرنشان کرد: براساس آموزه های دینی جسم سالم ابزاری است برای داشتن روح سالم، ما جسم سالم را می خواهیم تا در راه سلامت روح قدم برداریم.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: ما جسم سالم را برای عبادت خدا لازم داریم و سالم بودن جسم انسان با سالم بودن جسم یک جانور متفاوت است، چرا که انسان بدن سالم را برای عبادت بهتر خدا می خواهد.
وی با بیان اینکه نامیدن تربیت بدنی که یک عنوان سنتی در کشور بود به ورزش و جوانان در راستای این هدف بوده که ورزش یک ابزار برای جوان پروری و جوان سازی است، تصریح کرد: این ابزار جوانان ما را برای داشتن روح سالم تقویت می کند که باید در این راستا مدیران ورزشی یک برنامه تقویتی در راستای سالم سازی نسل جوان صورت دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری  تاکید کرد: ورزش در جریان زندگی جوان نشاط ایجاد می کند و این نشاط برای او سکوی پرش است، چرا که عمده دلیل عقب افتادگی انسان در زندگی اش بی نشاطی اوست.
وی با  اشاره به اینکه تفاوت انسان پیر و جوان تنها در سالمی جسم نیست، بلکه نقطه تمایز آنها در نشاطی است که جوانان دارند افزود: پیری دوره فقد نشاط است و عمده سرمایه جوانان در نشاط اوست، علتی که افراد پیر را دچار رکود می کند همین نداشتن نشاط آنهاست.
آیت الله علم الهدی با تاکید بر این که ورزش بزرگترین ابزار مهیج و محرک نشاط برای جوانان است، تصریح کرد: هیچ چیز به اندازه ورزش برای جوان نشاط آور نیست.
اگر مسیر هدایتی کاملی را برای جوانان در ورزش نداشته باشیم این عامل نه تنها ابزار نشاط آنان نمی شود بلکه باعث سقوط انان خواهد شد.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: اگر در تربیت بدنی مرحله تذهیب اخلاق صورت نگیرد ورزش به یک آفت و مصیبت برای جوانان تبدیل خواهد شد. 
در سایر کشورها اگر توجه کنیم می بینیم که منشاء تمام مفاسد آنها دستگاه های ورزشی و تربیت بدنی آنان است، برخی عزیزان که در مسابقات بین المللی شرکت می کنند توسعه فساد و نکبت را در ورزشکاران خارجی که شرم آور است مشاهده می کنند.
وی با بیان اینکه هیچ پایگاه تربیتی برای جوانان بهتر از باشگاه ها نیست، عنوان کرد: اگر برنامه های اخلاقی و فرهنگی متناسب با ساختار ورزشی و تربیت بدنی در باشگاه ها پیاده شود اثرگذاری آن شاید از یک برنامه سخنرانی برای جوانان بیشتر باشد.
آیت الله علم الهدی گفت: اگر فکر می کنید من طلبه می توانم این برنامه فرهنگی را به شما بدهم کاملا اشتباه می کنید، باید در این رابطه از روانشناسان و ورزشکاران برجسته استفاده کنید،  اما در بعد دینی آن نیز می توانید از عالمان دینی بهره ببرید.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مدیران حاضر در جلسه با بیان این که متناسب با ساختار ورزشی کار فرهنگی کنید، خاطرنشان کرد: اگر در تربیت بدنی پیشروی کنید اما در عرصه های فرهنگی و اخلاق ورزشی سیاستگذاری نداشته باشید کارتان بی فایده خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد که با مدیریت صبوریان ورزش استان خراسان رضوی پیشاهنگ سایر استان ها باشد و در آن شاهد پیشرفت و تعالی فرهنگ باشیم.
آیت الله علم الهدی با ارزیابی مثبت از پیشرفت‌های اخیر ورزشی استان یادآور شد: با اینکه ماه محرم ماه تبریک نیست اما ما این پیشرفت‌های ورزشی را گرامی می داریم.

:: لینک کوتاه مطلب :: aboumoslem.ir/post/1532



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی